tiistai 29. huhtikuuta 2014

ajatuksia ruoasta,lihasten kasvatuksesta ja laihtumisen haittapuolista

Silloin joskus kun vielä painoin enemmän ja laihdutin niin ajattelin,että joskus jos pääsen 60kg tai sen alle (eli joku 58kiloa oli unelma ) olen onnellinen ja se laihdutus saa jäädä siihen ja voin jonkun aikaa sitä painoa yrittää pitää vaan samoissa lukemissa. Ja jonkun ajan päästä sitten siitä oli tarkoitus aloittaa lihaksen takominen kroppaan eli mikäs olisikaan sen ihanampaa kun saada syödä vapautuneemmin eikä niin paljoa stressata jostain aerobisesta..niin siis silloin ajattelin. No menikö kaikki niinkuin ajattelin ja suunnittelin..no ei tietenkään.

Ihan ekaksi minun laihdutus ei stopannut siihen 58kiloonkaan vaan jatkoin vielä lisää ja se aamupaino oli välillä 54kg ja olin niin onnellinen,että olen laiha. Enkä mä tosiaankaan syönyt enempää tai lopettanut tai edes vähentänyt aerobista paljoakaan, vaikka piti. Ja nyt jälkeenpäin ajattelen,että ois voinut ihan hyvin antaa vaan olla siinä 58kilossa enkä mä silloinkaan olisi ollut mikään lihava, mutta niin ajattelin silloin,että vielä täytyy tiputtaa, koska läskiä on tuossa tuossa ja tuossa..totuus taitaa olla nytten,että olen rimpula jaloistani (okei niissä on ihan vähän lihasta, mutta kuitenkin..) mulla ei ole persettä laisinkaan vaan aika lauta pylly..olen siis aika muodoton naiseksi. Enkä ikinä ole mitenkään ihannoinut tai itselleni tahtonut muodotonta kroppaa vaan tahdon edelleenkin sopivasti lihaksikkaan kropan ja tahdon aina nähdä salilla kehitysti,että nousee isompia painoja jne. Eikä mulla ollut suunnitelmissa,että mun kuukautiset häviää ..ne on ollut nyt siis hmm vissiin 3 tai 4kk poissa ja mulla on tän kuun lopussa terveyskeskuksessa painokontrolli ja ne kuukautisetkin pitäis saada takas.

No on mun ajatusmaailman siis ehkä hiukan edes muuttunut jos vaikka kelais jonkun kuukaudenkin taaksepäin. Kyllä mä alan pikkuhiljaa ymmärtää, että se ei ole mitenkään tervettä jos kuukautisiakaan ei näy( onko mennyt kenties jossain määrin liikunta yli ja tullut syötyä paskasti suoraansanottuna..) Ja nykyään pyrin syömään enemmän ja ne päivittäisen kalorit pyöriin siellä 2200-2400 hujakoilla eli olen nostanut niitä reippaasti, koska söin silloin ennen ehkä n. 1700-1800 kcal päivässä ja se on ihan liian vähän ,koska liikun kuitenkin tosi paljon. No en kauheasti ole vielä painoa saanut lisää, mutta tänä aamuna olin lähellä 55kg. Vieläkin mulla on tuo lihoamisen pelko ja ahdistaa toisinaan syödä enemmän, mutta on se vähän helpompaa ja pitää vaan ajatella,että jos tahdon lihasta niin pitää syödä enemmän ja turha uneksia niistä jos syö paskasti ja mikä tärkeämpää ne kuukautiset saattais alkaa jos painoa tulis muutamia kiloja lisää..ja ei se aina tarkoita,että jos painoa tulee,että se olis rasvaa, koska treenaan niin kyllä sitä lihastakin saattaa tulla(varmaan tuleekin pakosti) ja pakosti melkein tulee sitä rasvaakin, mutta hei pieni dieetti sitten jos on tarpeen ei kai se maailma kaadu siihen.

Hitaasti tässä ollaan edetty, mutta ollaa silti. Ja ehkä alan pikkuhiljaa päästä eroon siitä lihoamisen pelosta ja en pelkää painaa esim 60kg, koska mun kroppakin saattais olla pikkasen parempi sillä painolla. Ja onneksi mun ihana avopuoliso on jaksanut tukea mua ja auttaa, vaikka oonkin vaikea enkä aina ymmärrä omaa parastani!!<3

Tällästä..älkää siis laihduttako liikaa, koska ei se liika laihuuskaan todellakaan ole sen parempi terveydelle kuin ne ylimääräisetkään kilot..molempi pahempi!

mutta nyt taidankin suunnistaa kohta tuonne keittiöön pohtimaan mitä sitä laittas naamaan..

XOXO ♥ Sonja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti