maanantai 20. tammikuuta 2014

varoitus ja sortuminen

Lauantai iltana mulle tuli TAAS aivan älyttömän suuri karkkihimo ja sanoin J:lle, että en voi olla ilman ja käyn kyllä R-kioskilta hakee nopsaa pussin. Ja katotaa sitten leffaa yhdessä. Vaihoin nopsaa yövaatteet pois ja lähin..tilasin hissin, että pääsen nopeammin. No hissi kun lähti liikkeelle niin se rupes pitämään ihan super kovaa kolinaa ja mua rupes pelottaa se ääni tajuttomasti ja ajattelin, että on varmaan menossa rikki koko kapistus. Pääsin kuitenkin toiseks alimpaan kerrokseen niinkuin pitikin ja hissin ovet aukesi normaalisti, mutta semmone lasi ovi ei sitten auennutkaan ja siinä vaiheessa oikeesti rupesin menemään kunnolla paniikkiin! Ajattelin vielä, että voi tästä pelastua kun menen tuohon alimpaan kerrokseen ja pääsen varmaan pois ja taas hiukan ryminää ja alinkerros, mutta kappas nyt ei auennut ne hissin ovetkaan ja olin siis jumissa hississä! Paniikissa soitin J:lle, että tulee auttaa mut pois ja se tuli sinne rappukäytävään ja sanoin, että en pääse pois niin se käski mun soittaa ekaks vaikka hätäkeskukseen, mutta no eihän mulla kenttiä siinä vaiheessa sitten enää ollutkaan puhelimessa niin se ei onnistunut.

No siinä mä istuin hissin lattialla ja itkin ja huusin välillä, että ihmiset auttaakaa mut pois täältä. Siinä oli sitten muutamia naapureitakin ja ne yritti auttaa ja katkaisi pariin otteeseen sähköt hissistä, että jos se sitte aukasis ne ovet, mutta se aukaskin vaan toisen oven, että näin sitten sitä seinää vähän+ ylemmän kerroksen lasiovea josta hissiin pääsee. Sitten ne ajattelin siinä, että aukasee jotenkin sen lasioven ja auttaa mut sieltä pois. Sekään ei onnistunut kun siihen oltas tarvittu joku avain ja sellanen on palokunnalla. Välissä painoinkin sitä hissin hälytys nappia ja ne yhdisti vissii sille hissi firmalle ja sanoin, että laittaa hälytyksen menemään palokunnalle ja ne teki sen. Odoteltiin aika kauan niitä palomiehiä siinä ja sitten kun ne tuli niin kylläpä olin onnellinen kun ne avas hetkessä sen oven ja nosti mut pois sieltä hissistä ja olin todella iloinen kun pääsin pois. Se oli kun joku paha painajaisuni, koska mullahan on aina ollut hissikammo ja  viime vuonna ekaa kertaa tähän kerrostaloon muutettaessa uskaltauduin yksin menemään hissiin..ikinä ennen en ole yksin mennyt hissillä, koska aina olen pelännyt, että se justiinsa jää johonkin jumiin tai muka tippuis alas niinkun leffoissa :D Ja tuolla hississä siis olin jumissa sellaset 40-45minuuttia ja kokemus oli mulle sen verran kamala, että en todellakaan ole vähään aikaan menossa tuohon hissiin enkä muihinkaan! Ja eipä taida tuo hissi vielä edes toimia, koska kukaan ei ole kulkenut sillä lauantaina jälkeen ja se on kyllä siellä alimmassa kerroksessa vieläkin.

Eli tuo oli ilmiselvästi sellanen käsky, että "elä syö karkkia sinä punkero!" ja...

Mä sorruin silti! Oli alunperinkin tyhmää edes luulla, että voisin muka olla ilman karkkia. Joo ja hyvinpä olinki yhden viikon..ei kukaan voi olla näin luuseri paitsi minä. Joo eilen menin ostamaan namusia..en kylläkään kaikki syönyt eikä kokemus karkeista ollutkaan niin hohdokas mitä luulin. Ja voitte uskoa, että v*tutti hieman sen jälkeen kun oli namuja syönyt. Ja päätin sellaisen jutun, että nyt saan syödä 1 kerran viikossa karkkia/jotain muuta herkkua kohtuuden rajoissa tietysti(eli jos karkkia haluaa niin sitten vaan ostaa vähän eikä haaveksi), mutta yritän nytten olla niin kauan ilman kuin pystyn. Ei siis mitään pakollista aika rajaa, että olenpa nytten 3kuukautta ilman mitään herkkuja, koska niin se ei minulta tule onnistumaan. Luulen/uskon, että helpompi on yrittää näin kun ei ole pakko olla ilman kauempaa kuin viikko, mutta voi olla jos pystyy ja jopsa nytten pystyisin näin ekalla yrittämällä edes sen 2-3 viikko olemaan ilman niin alkuun olisin jo siihen hiukan tyytyväinen. Veikkauksia kauanko pystyn olemaan ilman herkkuja? Herkkuihin lasketaan siis esim: karkit,pulla,jäätelö,keksit jne. Ja en laske proteiinipatukoita herkuiksi, koska minulla niissä omissa ei ole kuin muistaakseni 4,8g sokeria. Minun veikkaukseni on, että se 2 viikkoa onnistuu ainakin. Tällästä siis mun viikonloppuun tälläkertaa..ei nähty leffaa, mutta toimintaa riitti muutenkin :D

PS: ne viime viikon liikunnat sitten varmaan tulee huomenna taikka sitten tänään myöhemmin.

XOXO ♥ Sonja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti